O.H.E. ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

11 Σεπτεμβρίου 2020

Ψήφισμα του ΟΗΕ για τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας.

 

Στις 31 Αυγούστου 2020, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ενέκρινε το ψήφισμα A/RES/74/299 σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας.

 

Το ψήφισμα βασίστηκε στη Διακήρυξη της Στοκχόλμης που συμφωνήθηκε στην 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια τον Φεβρουάριο του 2020. Καθορίζει έναν νέο στόχο για τον στόχο οδικής ασφάλειας για τα επόμενα 10 χρόνια και διακηρύσσει τη Δεύτερη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια.

 

Κύρια σημεία:

 

Διακήρυξη Δεύτερης Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021 – 2030.

 

Ένας νέος στόχος για μείωση των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το 2030.

 

Αίτημα προς την UNRSC, τoν Π.Ο.Υ. και τις Περιφερειακές Επιτροπές του ΟΗΕ να προετοιμάσουν ένα σχέδιο δράσης.

 

Ενθάρρυνση των κρατών μελών να λάβουν μια ολιστική άποψη για την οδική ασφάλεια στο πλαίσιο της πλήρους ατζέντας ΣΒΑ, συνδέοντάς την με θέματα περιβάλλοντος, κινητικότητας, ισότητας, φύλου και πολεοδομικού σχεδιασμού.

 

Προώθηση περιβαλλοντικά αβλαβών, ασφαλών, προσιτών και προσιτών τρόπων μεταφοράς ποιότητας, ιδίως δημόσιων και μη μηχανοκίνητων μεταφορών και ενεργός προστασία και προώθηση της ασφάλειας των πεζών και της ποδηλατικής κινητικότητας.

 

Έμφαση στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των νέων, των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρίες.

 

Ένα ασφαλές σύστημα και μια προσέγγιση όραμα μηδέν που προωθεί μια προσέγγιση βασισμένη σε στοιχεία, βασισμένη σε δεδομένα.

 

Πρόβλεψη για την ασφάλεια των οχημάτων, τα πρότυπα οδηγού, την οδική υποδομή και την τεχνολογία και για την αντιμετώπιση βασικών συμπεριφορών κινδύνου.

 

Φροντίδα, αποκατάσταση και κοινωνική επανένταξη μετά τη σύγκρουση για θύματα τροχαίων.

 

Ο ρόλος των ΜΚΟ, του ακαδημαϊκού κόσμου, του ιδιωτικού τομέα, των ενδιαφερόμενων μερών να βοηθήσουν τις κυβερνήσεις, που έχουν την πρωταρχική ευθύνη για την οδική ασφάλεια, να συνεργαστούν για την επίτευξη των στόχων.

 

Σύνοδος υψηλού επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών έως τα τέλη του 2022 για τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας με σκοπό την αντιμετώπιση των κενών και των προκλήσεων.

 

 

Διακήρυξη της Στοκχόλμης –

Τρίτη Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την οδική ασφάλεια

Επίτευξη Παγκόσμιων Στόχων “2030 Στοκχόλμη” 19–20Φεβρουαρίου 2020

Εμείς, οι Υπουργοί και οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών, καθώς και οι εκπρόσωποι διεθνών, περιφερειακών και υπο-περιφερειακών κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών, καθώς και του ιδιωτικού τομέα, συγκεντρωθήκαμε στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, στις 19 και 20 Φεβρουαρίου 2020, στο πλαίσιο της Τρίτης Παγκόσμιας Υπουργική Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια.

Αναγνωρίζουμε την ηγεσία της Κυβέρνησης της Σουηδίας στην προετοιμασία και τη φιλοξενία αυτής της Τρίτης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια.

Επαινούμε την κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας για τη φιλοξενία της Πρώτης Παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική Ασφάλεια το 2009, η οποία κορυφώθηκε με τη Διακήρυξη της Μόσχας, καθώς και την κυβέρνηση της Βραζιλίας για τη διοργάνωση της Δεύτερης Παγκόσμιας Διάσκεψης υψηλού επιπέδου για την οδική ασφάλεια το 2015, η οποία κορυφώθηκε με τη δήλωση της Μπραζίλια.

Αναγνωρίζουμε τον ρόλο των κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας και του Σουλτανάτου του Ομάν στην καθοδήγηση της διαδικασίας για την έγκριση των σχετικών ψηφισμάτων της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών.    Αναγνωρίζουμε το δικαίωμα κάθε ατόμου στην απόλαυση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου υγείας.

Επιβεβαιώνουμε τη σημασία της εντατικοποίησης της διεθνούς συνεργασίας και της πολυμερούς προσέγγισης για την επίτευξη Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης που σχετίζονται με την υγεία, με ιδιαίτερη έμφαση στην επίτευξη παγκόσμιων στόχων οδικής ασφάλειας.

Χαιρετίζουμε το ψήφισμα υπ’ αριθ. 70/1 της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών της 25ης Σεπτεμβρίου 2015, με τίτλο «Μεταμορφώνοντας τον κόσμο μας: η Ατζέντα 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη», καθώς και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) ως πλαίσιο για την ενσωμάτωση της οδικής ασφάλειας σε άλλους τομείς πολιτικής, ιδίως σε τομείς πολιτικής που σχετίζονται με τους στόχους ΣΒΑ για την κλιματική δράση, την ισότητα των φύλων, την υγεία και την ευημερία, την ποιοτική εκπαίδευση, τη μείωση των ανισοτήτων, τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες, τις υποδομές, καθώς και την υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή με αμοιβαία οφέλη για όλους.

Χαιρετίζουμε την υιοθέτηση, στις 10 Οκτωβρίου 2019, της πολιτικής διακήρυξης του Πολιτικού Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, καθώς και τη δέσμευσή του, τον Σεπτέμβριο του 2019, να καταστήσει την επόμενη δεκαετία μια δεκαετία δράσης και αποτελεσματικότητας, όπως και τη συνεχή δέσμευση για διατήρηση της ακεραιότητας της Ατζέντας 2030, συμπεριλαμβανομένης της «διασφάλισης φιλόδοξης και συνεχούς δράσης για τους στόχους των ΣΒΑ με χρονοδιάγραμμα 2020 », συμπεριλαμβανομένου του στόχου υπ’ αριθ. 3.6 για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανατηφόρων τροχαίων θανάτων και των τραυματισμών.

Χαιρετίζουμε την υιοθέτηση υποεθνικών, εθνικών και περιφερειακών στρατηγικών, στόχων και σχεδίων δράσης, όπως αυτά που έχουν ήδη εγκριθεί από την Περιφερειακή Οικονομική Συνεργασία Κεντρικής Ασίας (CAREC) και την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) για την επίτευξη του στόχου μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των σοβαρών τραυματισμών έως το 2030.

Αναγνωρίζουμε τη σημασία των περιφερειακών πρωτοβουλιών για την κινητοποίηση πολυ-τομεακών συμπράξεων για την οδική ασφάλεια.

Χαιρετίζουμε και ενθαρρύνουμε την παρακολούθηση και την αναφορά της προόδου προς την επίτευξη των στόχων Οδικής Ασφάλειας, όπως οι Εθελοντικοί Παγκόσμιοι Στόχοι Επιδόσεων Οδικής Ασφάλειας που συμφωνήθηκαν από τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών.

Χαιρετίζουμε τα βασικά επιτεύγματα, μέχρι σήμερα, της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011–2020, συμπεριλαμβανομένου του ενισχυμένου παγκόσμιου συντονισμού, μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, των Περιφερειακών Επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών και της Συνεργασίας για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών, την αυξημένη προσχώρηση και εφαρμογή των νομικών πράξεων των Ηνωμένων Εθνών για την οδική ασφάλεια, τη μεγαλύτερη δέσμευση της κοινωνίας των πολιτών, την παραγωγή και διάδοση πόρων πληροφοριών για την πρόληψη των τροχαίων τραυματισμών, τις Εκθέσεις Παγκόσμιας Κατάστασης του ΠΟΥ για την Οδική Ασφάλεια, τη συμπερίληψη των στόχων οδικής ασφάλειας στους ΣΒΑ, την ίδρυση του Ταμείου Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών με την υποστήριξη του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, τον διορισμό και τις προσπάθειες του Ειδικού Απεσταλμένου του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια, την αποτελεσματική κινητοποίηση διαρκούς δέσμευσης υψηλού επιπέδου για την οδική ασφάλεια, την αυξημένη δέσμευση της Παγκόσμιας Τράπεζας και άλλων MDB για την οδική ασφάλεια, την αυξημένη εστίαση και πόρους για την οδική ασφάλεια από πολλές κυβερνήσεις και τον ιδιωτικό τομέα, μεταξύ άλλων μέσω δωρεών στον Παγκόσμιο Δρόμο Διευκόλυνση Ασφάλειας και στην Παγκόσμια Σύμπραξη για την Οδική Ασφάλεια.

Αναγνωρίζουμε τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011–2020, όπως η ανάγκη προώθησης μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την οδική ασφάλεια, όπως η προσέγγιση ασφαλούς συστήματος και το Vision Zero (Όραμα Μηδέν), η επιδίωξη μακροπρόθεσμων και βιώσιμων λύσεων ασφάλειας και η ενίσχυση της εθνικής δια-τομεακής συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης απέναντι σε ΜΚΟ και στην κοινωνία των πολιτών, καθώς και με επιχειρήσεις και βιομηχανία που συμβάλλουν στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των χωρών.

Επικροτούμε την πρόοδο που έχει σημειωθεί, αλλά τονίζουμε ότι όλες οι χώρες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις και, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες περιφερειακές και τοπικές προκλήσεις, υπάρχουν επίσης πολλά αποδεδειγμένα αξιόπιστα μέτρα που πρέπει να ενταθούν παντού.

Αναγνωρίζουμε και συνεργαζόμαστε για την ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με την υιοθέτηση και την επιβολή νομοθεσίας σχετικά με κινδύνους συμπεριφοράς όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η μη χρήση ζωνών ασφαλείας, παιδικών καθισμάτων και κράνους μοτοσικλετών, καθώς και για την εφαρμογή αποδεδειγμένων μέτρων για τον μετριασμό τέτοιων κινδύνων, τα οποία θα μπορούσαν να σώσουν εκατοντάδες χιλιάδων ζωών ετησίως, αλλά ακόμα δεν εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες.

Εκφράζουμε μεγάλη ανησυχία για το γεγονός ότι τα τροχαία ατυχήματα σκοτώνουν περισσότερους από 1,35 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο, με πάνω από το 90% αυτών των θυμάτων να συναντώνται σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, ότι αυτές οι συγκρούσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νεαρούς ενήλικες ηλικίας 5 – 29 ετών, ότι οι προβλεπόμενοι έως και 500 εκατομμύρια θάνατοι και τραυματισμοί από τροχαία παγκοσμίως μεταξύ 2020 και 2030 αποτελούν μια επιδημία και κρίση που μπορεί να αποφευχθεί, κάτι που θα απαιτήσει μεγαλύτερη πολιτική δέσμευση, ηγεσία και μεγαλύτερη δράση σε όλα τα επίπεδα, την επόμενη δεκαετία.

Αναγνωρίζουμε τον σημαντικό αντίκτυπο των τροχαίων ατυχημάτων στα παιδιά και τους νέους και τονίζουμε τη σημασία του να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες τους, όπως κι οι ανάγκες άλλων ευάλωτων πληθυσμών, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρία.

Εφιστούμε την προσοχή στις καταστροφικές επιπτώσεις των τροχαίων ατυχημάτων και των σχετικών θανάτων και τραυματισμών στη μακροπρόθεσμη εθνική οικονομική ανάπτυξη, την άνιση πρόοδο μεταξύ των περιφερειών και των επιπέδων εισοδήματος και εκφράζουμε ανησυχία για το γεγονός ότι καμία χώρα χαμηλού εισοδήματος δεν έχει μειώσει τον αριθμό των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2013 και 2016, γεγονός που υπογραμμίζει ξεκάθαρα τη σχέση μεταξύ ανάπτυξης και οδικής ασφάλειας.

Αναγνωρίζουμε ότι η συντριπτική πλειονότητα των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα μπορεί να προληφθεί κι ότι  αυτοί εξακολουθούν να αποτελούν μείζον πρόβλημα ανάπτυξης και δημόσιας υγείας, που έχει ευρείες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες, οι οποίες, εάν δεν αντιμετωπιστούν, θα επηρεάσουν την πρόοδο προς την επίτευξη των ΣΒΑ.    Αναγνωρίζουμε τις διακριτές και αποκλίνουσες προκλήσεις που τίθενται για την οδική ασφάλεια και τη βιωσιμότητα, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές ενώ σημειώνουμε ιδιαίτερα την αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών των δρόμων στις πόλεις.

Τονίζουμε τον κεντρικό ρόλο της αποτελεσματικής χάραξης πολιτικής με βάση τεκμήρια για τη συλλογή ποιοτικών δεδομένων, μεταξύ άλλων σε περιφερειακό επίπεδο, ιδίως για θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς.

Αναγνωρίζουμε ότι οι προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας των οχημάτων είναι από τις πιο αποτελεσματικές, μεταξύ των συσκευών ασφαλείας του αυτοκινήτου.    Αναγνωρίζουμε την κοινή μας ευθύνη μεταξύ των σχεδιαστών συστημάτων και των χρηστών του δρόμου να προχωρήσουν προς έναν κόσμο απαλλαγμένο από θύματα τροχαίων και σοβαρούς τραυματισμούς, όπως και ότι η αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας απαιτεί τη συνεργασία πολλαπλών ενδιαφερομένων μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, του ακαδημαϊκού κόσμου, των επαγγελματικών οργανώσεων, των μη κυβερνητικών οργανώσεων και των μέσων ενημέρωσης·
Αναγνωρίζουμε ότι ο στόχος 3.6 του ΣΒΑ δεν θα επιτευχθεί έως το 2020 και ότι σημαντική πρόοδος μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω ισχυρότερης εθνικής ηγεσίας, παγκόσμιας συνεργασίας, εφαρμογής στρατηγικών βασισμένων σε τεκμήρια και μέσω δέσμευσης με όλους τους σχετικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του ιδιωτικού τομέα, καθώς και πρόσθετων καινοτόμων προσεγγίσεων.

 

Επαναλαμβάνοντας την ισχυρή μας δέσμευση για την επίτευξη παγκόσμιων στόχων έως το 2030 και τονίζοντας την κοινή μας ευθύνη, αποφασίζουμε:

 

  1. Όπως επιβεβαιώσουμε τη δέσμευσή μας για την πλήρη εφαρμογή της Ατζέντας 2030, αναγνωρίζοντας τις συνέργειες μεταξύ των τομέων πολιτικής ΣΒΑ, καθώς και την ανάγκη να εργαστούμε με ολοκληρωμένο τρόπο για αμοιβαία οφέλη.

 

  1. Όπως εξετάσουμε τις συνδέσεις μεταξύ της οδικής ασφάλειας, της ψυχικής και σωματικής υγείας, της ανάπτυξης, της εκπαίδευσης, της ισότητας, της ισότητας των φύλων, των βιώσιμων πόλεων, του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής, καθώς και των κοινωνικών καθοριστικών παραγόντων της ασφάλειας και της αλληλεξάρτησης μεταξύ των διαφόρων ΣΒΑ, υπενθυμίζοντας ότι Οι ΣΒΑ και οι στόχοι είναι ολοκληρωμένοι και αδιαίρετοι.

 

  1. Όπως καλέσουμε τα κράτη μέλη να συμβάλουν στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά τουλάχιστον 50% από το 2020 έως το 2030, σύμφωνα με τη δέσμευση του Πολιτικού Φόρουμ Υψηλού Επιπέδου των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, να συνεχίσουν τη δράση για τους στόχους ΣΒΑ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένου του 3,6 μετά το 2020 και να τεθούν στόχοι για τη μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών, σύμφωνα με αυτή τη δέσμευση, για όλες τις ομάδες χρηστών του δρόμου και ιδιαίτερα για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές και χρήστες δημόσιων μεταφορών.

 

  1. Όπως καλέσουμε τα κράτη μέλη και τη διεθνή κοινότητα να αντιμετωπίσουν τον απαράδεκτο αριθμό των τροχαίων τραυματισμών στα παιδιά και τους νέους ως προτεραιότητα, αυξάνοντας την πολιτική δέσμευση, διασφαλίζοντας ότι η Παγκόσμια Στρατηγική για την Υγεία των Γυναικών, των Παιδιών και των Εφήβων παρέχει την απαραίτητη δράση για οδική ασφάλεια.

 

  1. Όπως διασφαλίσουμε την πολιτική δέσμευσης και ευθύνης στο υψηλότερο επίπεδο και την καθιέρωση περιφερειακών, εθνικών και υποεθνικών στρατηγικών και σχεδίων δράσης για την οδική ασφάλεια και συνεισφορές από διαφορετικούς κυβερνητικούς φορείς, καθώς και πολυ-τομεακές εταιρικές σχέσεις για την επίτευξη της κλίμακας των προσπαθειών που απαιτούνται σε περιφερειακό, εθνικό και υποεθνικό επίπεδο, για την επίτευξη των στόχων ΣΒΑ, όπως και ότι αυτές οι στρατηγικές και προσπάθειες είναι διαφανείς και δημόσιες.

 

  1. Όπως ενθαρρύνουμε τα κράτη μέλη που δεν το έχουν πράξει ακόμη να εξετάσουν το ενδεχόμενο να γίνουν συμβαλλόμενα μέρη των νομικών πράξεων των Ηνωμένων Εθνών για την οδική ασφάλεια, καθώς και την εφαρμογή, εφαρμογή και προώθηση των διατάξεων ή των κανονισμών ασφαλείας τους, καθώς και όπως διασφαλίσουμε ότι η νομοθεσία και τα πρότυπα για το σχεδιασμό και την κατασκευή δρόμων, τα οχήματα και η χρήση του δρόμου συνάδουν με τις αρχές του ασφαλούς συστήματος και επιβάλλονται.

 

  1. Όπως συμπεριλάβουμε την οδική ασφάλεια και μια προσέγγιση ασφαλούς συστήματος ως αναπόσπαστο στοιχείο της χρήσης γης, του σχεδιασμού των δρόμων, του σχεδιασμού και της διακυβέρνησης του συστήματος μεταφορών, ειδικά για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου και στις αστικές περιοχές, ενισχύοντας τη θεσμική αποτελεσματικότητα όσον αφορά στους νόμους για την οδική ασφάλεια και την επιβολή του νόμου, την ασφάλεια των οχημάτων, τις βελτιώσεις υποδομής, τις δημόσιες συγκοινωνίες, τη φροντίδα μετά τη σύγκρουση και δεδομένα αυτών.

 

  1. Όπως επιταχύνουμε τη στροφή προς ασφαλέστερα, καθαρότερα, ενεργειακά αποδοτικότερα και οικονομικά προσιτά μέσα μεταφοράς και την προώθηση υψηλότερων επιπέδων σωματικής δραστηριότητας, όπως το περπάτημα και το ποδήλατο, καθώς και την ενσωμάτωση αυτών των τρόπων με τη χρήση των δημόσιων μεταφορών για την επίτευξη βιωσιμότητας.

 

  1. Όπως ενθαρρύνουμε και παράσχουμε κίνητρα για την ανάπτυξη, εφαρμογή και ανάπτυξη υφιστάμενων και μελλοντικών τεχνολογιών και άλλων καινοτομιών για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και όλων των πτυχών της οδικής ασφάλειας από την πρόληψη ατυχημάτων έως την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών και την περίθαλψη τραυμάτων, με ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες ασφάλειας αυτών των χρηστών του δρόμου ποιοι είναι οι πιο ευάλωτοι, συμπεριλαμβανομένων των πεζών, των ποδηλατών, των μοτοσικλετιστών και των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς.

 

  1. Όπως εξασφαλίσουμε έγκαιρη πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και μακροχρόνια υγειονομική περίθαλψη για τους τραυματίες, αναγνωρίζοντας ότι μια αποτελεσματική απόκριση μετά τη σύγκρουση περιλαμβάνει επίσης ψυχική, κοινωνική και νομική υποστήριξη για τα θύματα, τους επιζώντες και τις οικογένειές τους.

 

  1. Όπως εστιάσουμε στη διαχείριση της ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της επιβολής του νόμου για την αποτροπή της υπερβολικής ταχύτητας και την επιβολή μέγιστης οδικής ταχύτητας 30 km/h σε περιοχές όπου ευάλωτοι χρήστες του δρόμου και οχήματα αναμιγνύονται με συχνό και μεθοδικό τρόπο, εκτός εάν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι υψηλότερες ταχύτητες είναι ασφαλείς, σημειώνοντας ότι οι προσπάθειες για τη μείωση της ταχύτητας γενικά θα έχουν ευεργετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και την κλιματική αλλαγή, ενώ τυγχάνουν ζωτικής σημασίας για τη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία.

 

  1. Όπως διασφαλίσουμε ότι όλα τα οχήματα που παράγονται και πωλούνται για κάθε αγορά έως το 2030 είναι εξοπλισμένα με τα κατάλληλα επίπεδα επιδόσεων ασφάλειας και ότι παρέχονται κίνητρα για τη χρήση οχημάτων με βελτιωμένες επιδόσεις ασφαλείας, όπου είναι δυνατόν.

 

  1. Όπως διασφαλίσουμε ότι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση οδικής ασφάλειας και ελάχιστα πρότυπα επιδόσεων ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου αποτελούν βασική απαίτηση για βελτιώσεις και επενδύσεις οδικής υποδομής.

 

  1. Όπως καλέσουμε τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες όλων των μεγεθών και τομέων να συμβάλουν στην επίτευξη των ΣΒΑ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, εφαρμόζοντας αρχές ασφαλούς συστήματος σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας τους, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικών πρακτικών σε όλη τη διαδικασία προμήθειας, παραγωγής και διανομής και να περιλαμβάνουν αναφορές επιδόσεις ασφάλειας στις εκθέσεις βιωσιμότητας.

 

  1. Όπως καλέσουμε τους δημόσιους οργανισμούς σε όλα τα επίπεδα να προμηθεύονται ασφαλείς και βιώσιμες υπηρεσίες μεταφορών και οχήματα και ενθαρρύνουν τον ιδιωτικό τομέα να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς ασφαλών και βιώσιμων στόλων οχημάτων.

 

  1. Όπως ενθαρρύνουμε των αυξημένων επενδύσεων στην οδική ασφάλεια, αναγνωρίζοντας τα υψηλά ποσοστά απόδοσης έργων και προγραμμάτων πρόληψης οδικών τραυματισμών και την ανάγκη κλιμάκωσης των δραστηριοτήτων για την επίτευξη των ΣΒΑ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.

 

  1. Όπως τονίσουμε τη σημασία της παρακολούθησης και της αναφοράς της προόδου προς την επίτευξη των κοινών μας στόχων και, κατά περίπτωση, των εθελοντικών στόχων απόδοσης παγκόσμιας οδικής ασφάλειας που συμφωνήθηκαν από τα κράτη μέλη, και καλέστε τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να συνεχίσει να συλλέγει, να δημοσιεύει και να διαδίδει δεδομένα μέσω της σειράς Αναφορών Παγκόσμιας Κατάστασης για την Οδική Ασφάλεια, αξιοποιώντας κατάλληλα τις υφιστάμενες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των περιφερειακών παρατηρητηρίων οδικής ασφάλειας για την εναρμόνιση και τη διάθεση των δεδομένων οδικής ασφάλειας και συγκρίσιμα.

 

  1. Όπως ζητήσουμε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να προετοιμάσει έναν κατάλογο αποδεδειγμένων στρατηγικών και πρωτοβουλιών από μια ευρεία ποικιλία χωρών-μελών που έχουν μειώσει επιτυχώς τους θανάτους στις χώρες μέλη.Μια έκθεση θα πρέπει να ετοιμαστεί για δημοσίευση το 2024.

 

Καλούμε σε μια πρώτη Σύνοδο Υψηλού Επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια σε επίπεδο αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων για να κινητοποιηθούν επαρκώς οι εθνικές ηγεσίες και να προωθηθεί η διεθνής και πολυ-τομεακή συνεργασία σε όλους τους τομείς που καλύπτονται από αυτή τη Διακήρυξη, προκειμένου να επιτύχουμε μείωση 50% στους θανάτους και τους τραυματισμούς κατά την επόμενη δεκαετία, στο δρόμο μας προς το Vision Zero (Όραμα Μηδέν) έως το 2050.

 

Καλούμε τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών να προσυπογράψει το περιεχόμενο αυτής της Διακήρυξης.

 

 

Scroll to Top