Οικονομική Οδήγηση

 

Όλοι οι οδηγοί αναρωτιόμαστε εάν είναι δυνατόν να πετύχουμε καταναλώσεις σαν αυτές που δημοσιεύουν οι κατασκευαστές και ισχυρίζονται ότι τις πραγματοποιούν βάσει των μετρήσεων NEDC (New European Driving Cycle).

 

Οι οδηγοί αλλά ακόμη και ο ειδικός τύπος διαμαρτύρονται ότι είναι αδύνατο να πιάσουν αυτές τις τιμές κατανάλωσης.

 

Από τον Σεπτέμβριο του 2019 ισχύει νέο πρότυπο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), πρότυπο που φαίνεται να κλείνει την «ψαλίδα» μεταξύ των  καταναλώσεων που δηλώνουν οι κατασκευαστές, με αυτές  που διαπιστώνουν  οι οδηγοί στην καθημερινότητά τους και αναφερόμαστε σ’ αυτούς που οδηγούν τα αυτοκίνητα τους με στόχο την οικονομία στην κατανάλωση. Πράγματι οι καταναλώσεις με μετρήσεις σύμφωνα με το πρότυπο  WLTP, είναι υψηλότερες των μετρήσεων σύμφωνα με το πρότυπο NEDC και πιο κοντά στις καταναλώσεις που διαπιστώνει ο μέσος οδηγός στην καθημερινότητά του.

 

Όλοι οι οδηγοί μπορούμε να μειώσουμε την  κατανάλωση καυσίμου στα δικά μας αυτοκίνητα και να έχουμε καταναλώσεις πιο κοντά στις εργοστασιακές μετρήσεις κατασκευαστών, αρκεί:

 

  1. Να οδηγούμε εντός των ορίων ταχύτητας των οδών που κινούμαστε. Οι χαμηλότερες ταχύτητες και η εφαρμογή του ΚΟΚ, εκτός από την οικονομία, παρέχουν και μεγαλύτερη ασφάλεια στις μετακινήσεις μας.

 

  1. Να επιταχύνουμε προοδευτικά, με το πάτημα του γκαζιού να γίνεται όσο το δυνατόν πιο απαλά (όπως λένε πολλοί χαρακτηριστικά, μεταχειρίζεστε το γκάζι σαν να είναι αυγό).

 

  1. Να εκτιμούμε την κίνηση σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση μπροστά μας και να αποφεύγουμε να επιταχύνουμε ή να κινούμαστε γρήγορα, εάν πρέπει να σταματήσουμε πιο κάτω.

 

  1. Να εκμεταλλευόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο την αδράνεια του αυτοκινήτου, δηλ. την τάση του να διατηρεί την κινητική του κατάσταση. Θα εκπλαγείτε από το πόση απόσταση μπορεί να καλύψει το αυτοκίνητό σας χωρίς να πατάτε γκάζι ή βάζοντας τη νεκρά ταχύτητα (όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν) εξασφαλίζοντας εξοικονόμηση καυσίμου.

 

  1. Να αλλάζουμε εγκαίρως ταχύτητα στο σασμάν, χωρίς να ανεβάσουμε τις στροφές του κινητήρα του σε επίπεδα που δεν χρειάζεται. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν ένδειξη για το πότε πρέπει ο οδηγός να αλλάξει ταχύτητα, καλό είναι να συμμορφωνόμαστε προς τη σχετική ένδειξη. Η χρήση του συστήματος cruise control εξοικονομεί καύσιμο καθώς σταθεροποιεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου και γενικά ο προγραμματισμός του από το εργοστάσιο είναι για οικονομική οδήγηση.

 

  1. Να συντηρούμε καλά το αυτοκίνητο, βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή (π.χ. ένα βρώμικο φίλτρο αέρα παρεμποδίζει την καλή καύση και αυξάνει την κατανάλωση), ιδίως να ελέγχουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών. Τα ξεφούσκωτα ελαστικά δημιουργούν μεγαλύτερη τριβή και αυξάνουν δραματικά την κατανάλωση.

 

  1. Να μην ξεχνάμε αντικείμενα στο πορτμπαγκάζ και μεταφέρουμε άσκοπα, έστω και μικρά φορτία που δεν χρειαζόμαστε και που βαραίνουν το αυτοκίνητο, γιατί το έξτρα βάρος αυξάνει την κατανάλωση, όπως επίσης αυξάνει την κατανάλωση και η αντίσταση του αέρα που προκαλείται π.χ. από τα ανοιχτά παράθυρα σε υψηλές ταχύτητες.

 

  1. Να χρησιμοποιούμε με σύνεση το air condition – κλιματισμό του αυτοκινήτου καθώς προσθέτει έξτρα φορτίο στον κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση.

 

  1. Τέλος, να χρησιμοποιούμε με σύνεση το ίδιο το αυτοκίνητο. Το περπάτημα κάνει καλό στην υγεία, 2-3 χλμ. περπάτημα την ημέρα είναι απαραίτητα για την καλή κατάσταση του οργανισμού μας. Ας προσπαθήσουμε να μην χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο για σύντομες μετακινήσεις, που προσφέρονται για έναν υγιεινό περίπατο.

 

Μην περιμένετε βέβαια εφαρμόζοντας τις ανωτέρω συμβουλές,  μια ή δυο φορές, να διαπιστώσετε μείωση στην κατανάλωση.

Υιοθετώντας όμως τις τακτικές αυτές σε καθημερινή βάση, θα διαπιστώσετε ικανοποιητική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου άρα και οικονομία στην τσέπη και  λιγότερους ρύπους στο περιβάλλον και καλύτερη φυσική κατάσταση.

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ Ι.Χ. ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ 

Scroll to Top